flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Колектив апарату суду звернувся до керівників держави

24 квітня 2015, 16:14

На зборах працівників апарату господарського суду Сумської області 24.04.2015 було вирішено звернутись щодо ситуації з оплатою праці до Президента України, Прем'єр-міністра України, Голови Верховної Ради України,  Міністра юстиції України, Голови ДСА України, Голови Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя, Заступника Глави Адміністрації Президента України Філатова О.В.

Посадовий оклад працівника апарату суду встановлений постановою КМУ України від 9 березня 2006 р. № 268 вже багато років є меншим за рівень мінімальної заробітної плати, що на даний час становить 1218 грн.
Законом України «Про забезпечення права на справедливий суд» від 12.02.2015 розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 % посадового окладу судді місцевого суду, посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців.
Закріплення розмірів посадових окладів у законі є одним з механізмів стримування впливу виконавчої влади на судову, крім того ця норма вперше дозволить уникнути протиставлення суддів та працівників апаратів судів в частині оплати праці, коли при збільшенні суддівської винагороди зменшується заробітна плата працівників апарату, що не сприяє довірливим та партнерським стосункам в колективі.
Кабінет Міністрів України зобов'язаний у 3-місячний строк з дня набрання чинності привести свої нормативно-правові акти у відповідність з Законом. Відтак, питання оплати праці працівників апаратів судів вже визначене самим законодавцем, тобто органи виконавчої влади зобов’язані лише виконати норми чинного Закону.
Натомість, Кабінетом Міністрів України 30.03.2015 у Верховній Раді України зареєстровано законопроект про Державну службу № 2490 від 30.03.2015, яким скасовується абзац 2 частини 1 статті 147 Закону України «Про судоустрій та статус суддів» (Матеріальне, побутове забезпечення та соціальний захист працівників судової системи). Передбачено виключити норму якою визначається посадовий оклад працівника апарату суду.
Те ж саме закріплено і в альтернативному законопроекті про Державну службу №2490-1.
Такий підхід не враховує позицію європейських інституцій щодо оплати праці державних службовців, яка має розглядатись як засіб досягнення бажаних цілей організації та повинна бути достатньою для того, щоб уникати загрози корупції або їх участі у діяльності, несумісній з їх обов’язками (п. 12 Рекомендацій № R(2006) 6 Комітету Міністрів Ради Європи Державам-членам Ради Європи про статус публічних службовців у Європі).
Неможливо підвищувати рівень довіри до судової системи в суспільстві, вимагати високого рівня професіоналізму в той час, коли самі працівники апаратів судів поставлені на межу «виживання».

Працівники суду висловили підтримку зверненням колег з апаратів судів усіх рівнів та спеціалізацій та просили керівників держави:

- вжити невідкладних заходів щодо приведення Кабінетом Міністрів України положень постанови КМУ від 09.03.2006 №268 у відповідність із Законом України «Про забезпечення права на справедливий суд» від 12.02.2015 року;

- не допустити погіршення умов оплати праці працівників апаратів судів, шляхом зменшення гарантій матеріального забезпечення встановлених ст. 147 Закону України «Про судоустрій та статус суддів» (в редакції від 12.02.2015 року);

- надати колективу працівників апарату господарського суду Сумської області відповідь про результати розгляду звернення.
 

Лист-звернення працівників апарату господарського суду Сумської області