Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
В Господарському суді Сумської області пройшли заняття «Суддівської школи», де з представниками Феміди зустрілися учні сумських шкіл, що поглиблено вивчають правознавство та мріють у майбутньому працювати із юриспруденцією. Представники суду розробили для своїх підопічних спеціальну навчальну програму: це не тільки теорія права, судового процесу, а й науки, які невід’ємні від суддівської справи: психологія, політологія, ділове мовлення. Як розповідають організатори школи, це будуть стислі курси, на яких учні «Суддівської школи» зможуть зміцнити свої базові знання, а також відкрити нові розділи та уявлення про роботу судової системи держави загалом.
Під час навчання викладачі вели з учнями живе спілкування. Діти ставили суддям прямі запитання, які стосувалися роботи суду, хабарництва та ризиків професії, а судді їм прямо відповідали. В ході спілкування діти намалювали портрет ідеального судді: чемний, виважений, справедливий, непідкупний, авторитетний і розумний. Характеризуючи роль суду в суспільстві та в державі, діти точно назвали - відновлення справедливості, захист конституційних прав та свобод людини, цікавим було і таке бачення – «почути іншу правду».
Учасники заняття майже не по-дитячому обмінювалися своїми думками про роль суду, фактори, що впливають на його роботу і ділилися мріями про ідеальну модель судоустрою. В продовженні цієї теми суддя Господарського судуу відставці Ірина Зайцева, яка зараз займається викладацькою діяльністю, розповідала про європейську, американську та українськумоделі судоустрою. Охарактеризувала їх основні риси і відмінності. Так, скажімо, особливість української судової системи полягає в тому, що вона більш тяжіє до романо-германської моделі, що характеризується наявністю розвиненої судової системи, коли суди розділяються по інстанціях або по галузях матеріального права. Справи, пов'язані з правопорушеннями, є основним предметом діяльності конкретного суду. А її колега - суддя Павло Левченко - розповів про діловий етикет в суді, чому так важливо в судовому залі дотримуватися основних норм. Продемонстрував атрибути правосуддя – мантію та нагрудний знак та розповів про їх використання, а також про. неодмінні складові процесу - наприклад, коли оголошується вирок або рішення всі встають, символізуючи повагу до закону і одне до одного.
В ході спілкування діти разом із суддями переглянули полотна відомих майстрів, які відображали в ту чи іншу епоху судовий процес. Найбільший жвавий інтересв учнів викликали сюжети картин фламандського художника Давида Герарда «Суд Камбіса»,«Здирання шкіри з продажного судді»
та робота Бернардо Строцці «Мадонна з атрибутами Юстиції», де Діва Марія не тримає традиційні атрибути - меч,терези, скіпетр, а лише вказує на них зверху, а на сторінках підтримуваної ангелом книги можна прочитати слова: Suprema lex esto (Хай буде Вищий Закон).
За словами судді Юліїї Джепи,у школі захоплює зворотній процес і діалог із учнями, відчувається щире зацікавлення, очевидно, що діти охоче пізнають все нове, а значить, росте гідна юридична еліта нашої держави. На думку судді,школа надихає та стимулює для подальшого професійного росту та вдосконалення всіх її учасників-як учнів, так і викладачів.
Наступне заняття «Суддівської школи» пройде у травні.