Ухвалою Господарського суду Сумської області було порушено провадження у справі про банкрутство Відкритого акціонерного товариства “Охтирсільмаш”. Підприємство було визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Чупруна Є.В. В ході розгляду справи ліквідатор звернувся із заявою про зобов’язання Охтирської міської ради прийняти до комунальної власності захисні споруди цивільної оборони – протирадіаційні укриття 3-ої групи місткістю на 600 осіб та на 110 осіб, що перебували на балансі ВАТ “Охтирсільмаш”, оскільки така процедура передбачена нормами чинного законодавства.
Охтирська міська рада про розгляд клопотання ліквідатора була повідомлена належним чином, заперечень щодо клопотання не надала.
Суд дійшов висновку про задоволення клопотання ліквідатора.
Втім, до цього часу радою не прийнято відповідне рішення про прийняття до комунальної власності об’єктів цивільного захисту населення місткістю 700 місць.
Відповідно приписів Кодексу України з процедур банкрутства, у разі ліквідації підприємства-банкрута, зобов’язаного згідно із законодавством передати територіальній громаді об’єкти житлового фонду, в тому числі гуртожитки, дитячі дошкільні заклади та об’єкти комунальної інфраструктури, арбітражний керуючий передає, а орган місцевого самоврядування приймає такі об’єкти без додаткових умов у порядку, встановленому законом.
В свою чергу, Кодексом цивільного захисту України визначено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить, зокрема, організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; визначення потреби фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб’єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних споруд; організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту; здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту; організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду захисних споруд цивільного захисту.